Ma 2024. április 25., csütörtök, Márk napja van. Holnap Ervin napja lesz.
Olvasóink értékelése:  / 1
ElégtelenKitűnő

Dráva karaván új arcokkal.

Már hagyomány, hogy augusztus közepén a barcsi Szabadidő Sportegyesület megrendezi a négynapos Dráva karaván kenutúrát. A Muraszemenyéről induló túrán a NAV dolgozói vettek részt az ország távolabbi városaiból (Budapest, Szolnok, Esztergom, Nagykovácsi, Dömsöd, Szigetszentmiklós), de Somogy Megyéből (Barcs, Kaposvár, Nagyatád) is voltak résztvevők. Az első nap 28 folyamkilométer evezés után Molnáriban a helyi polgármester fogadta csoportot. Az Ő segítségével másnap Letenyére utaztunk a termál strandra, ahol a Muramenti Napok keretében amatőr festőkkel is megismerkedtünk. Többen vásároltak a frissen készült festményekből. A termál medencében aqua fitness, az uszodában alkalmi úszással frissítették fel magukat a túrázók. A fazsindelyes könyvtár, valamint a 2010-ben az „Év Fája” címet elnyert tölgyfa lenyűgözte a látogatókat. Délután háromkor szálltunk vízre a Murán Molnáriban, hogy leevezzünk az őrtilosi torkolathoz. Kalandosra sikerült az utolsó három kilométer, mert az alacsony vízállás miatt a fő sodorvonalba kellett eveznünk, ahol két kenunk is felborult. A kenuzókat biztonságba helyeztük, majd közvetlenül a torkolat fölött lévő szigetet megkerülve érkeztünk a Légrádnál lévő strandra. Rövid fürdés után eveztünk Őrtilósba. Érdekesség, hogy három kilométerrel a Mura torkolata fölött a Dráva egyharmada átvágott a Mura medrébe. Kikötés után felmentünk a csodálatos kilátást nyújtó Szent-Mihály hegyre. Közel 30 kilométerre is elláttunk, végigpásztázva a Dráva-völgyét a távolba lévő Dinári- hegység vonulatával. A harmadik nap várt ránk a legnagyobb kihívás, 43 kilométer. A sok sóderpad adta pihenők és a gyors folyású Dráva jóvoltából már fél ötkor Vízvárra értünk. A csapat a vacsora után kellemes nóta és táncestet tartott a helyi vendéglőben. Az utolsó napra 38 kilométer maradt. Az indulás után 14 kilométert eveztünk a Babócsa alatt található kristály homokos partig. Itt egy egész órát eltöltöttünk. Strandoltunk, és kipróbáltuk Horváth Arszlán speciális víz-kerékpárját. Páratlan élmény volt. Arszlán ezzel a kerékpárral tette meg a Vízvár –Barcs folyószakaszt. Az alacsony vízállás adta sóderpadokon többször megpihentünk és délután öt órára Barcsra érkeztünk.

Külön gratulálunk Kovács Hedvig tanárnőnek, aki 68 évesen teljesítette a túrát. Dobay Teodor volta a legfiatalabb résztvevő (2002).

A csapatból többen már sokszor leeveztünk ezen a folyószakaszon, de az idei túrán új arculatát láthattuk, ilyen alacsony vízállás még nem volt soha.

A túrázók sok szép élménnyel gazdagodtak a négynapos Dráva- Karaván kenutúrán.