Itt vagy: Önkormányzat Előterjesztések 2011. október 20. 06. A költségvetési szervek 2012. évi ellenőrzési terve
Barcs Város Önkormányzata
Címzetes Főjegyzőjétől
7570 Barcs, Bajcsy-Zs. u. 46.
Pf.sz.62. Telefon: 82/462-459.
_____ sz. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
A költségvetési szervek 2012. évi ellenőrzési tervéről.
Készült: Barcs Város Képviselő-testülete
2011. október 20-i ülésére
Tisztelt Képviselő-testület!
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 92. § (3) bekezdés előírása alapján a helyi önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés, valamint a belső ellenőrzés útján biztosítja. Az Ötv. 92.§ (5) bekezdése alapján a jegyző köteles gondoskodni a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.
A költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003.(XI. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Ber.) 4/A.§ (1) bekezdése, továbbá a 36. § (5) bekezdés alapján gondoskodni kell a költségvetési szervek intézményvezetői hatáskörbe tartozó belső ellenőrzésről is.
Az éves ellenőrzési tervet a Ber. 21. § előírásai szerint kell elkészíteni. Az éves ellenőrzési terv a Pénzügyminisztérium útmutatója alapján került összeállításra. Az Önkormányzat éves ellenőrzési terve tartalmazza a Polgármesteri Hivatal belső ellenőrzési tervét, a költségvetési szervek felügyeleti, valamint az intézményvezetői hatáskörbe tartozó belső ellenőrzési tervét.
A helyi önkormányzati rendszer változásától függően, az új önkormányzati törvénynek megfelelően az éves belső ellenőrzési terv is módosulhat. A jelenlegi ismeretek alapján az ellenőrzési terv kapacitás meghatározásnál egy fő belső ellenőrrel számoltunk.
A korábbi évek ellenőrzési gyakorlatának megfelelően a Képviselő-testület bizottságai az intézmények felügyeleti ellenőrzésében igény szerint részt vehetnek.
Barcs, 2011. október 1.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző
Határozati javaslat:
1./ Barcs Város Képviselő-testülete elfogadja az előterjesztett 2012. évi ellenőrzési tervet és elrendeli annak végrehajtását.
Felelős: Balázsné dr. Vástyán Krisztina címzetes főjegyző
Határidő: értelem szerint
2./ Barcs Város Képviselő-testülete megbízza a Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottságot, hogy 1-1 fő biztosításával 2011. évben vegyen részt az intézmények pénzügyi-gazdasági ellenőrzésében.
Felelős: Szakos Gábor Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottság elnöke
Határidő: értelem szerint
3./ A szakbizottságok 1-1 fővel - nem kötelező jelleggel - részt vehetnek az ellenőrzésben. A szakbizottságok elnökeit nyilatkoztatni kell, hogy részt kívánnak-e venni az adott ellenőrzésben.
Felelős: a bizottságok elnökei
Határidő: értelem szerint
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
Megnevezés |
Átlagos munkanapok száma / fő |
Létszám (fő) * |
Ellenőri napok száma összesen (Átlagos munkanapok száma × Létszám) |
Naptári napok száma |
366 |
1 |
366 |
Kieső munkaidő |
152 |
1 |
152 |
Ebből: pihenőnap, munkaszüneti nap |
109 |
1 |
109 |
Fizetett ünnepek |
5 |
1 |
5 |
Fizetett szabadság |
38 |
1 |
38 |
Átlagos betegszabadság |
0 |
0 |
0 |
Nettó munkaidő |
214 |
1 |
214 |
Tervezett ellenőrzések végrehajtása 76,7%) |
164 |
1 |
164 |
Belső szakértői (tanácsadói) tevékenység (4,6%) 5%) |
10 ___ |
1 |
10 |
Egyéb tevékenység kapacitásigénye, pl. kockázatelemzés, tervezés, éves jelentés, teljesítményértékelés, önértékelés, vezetői megbeszélések, bizottsági munkában való részvétel, stb. (7%) |
15 |
1 |
15 |
Képzés (2,3%) |
5 |
1 |
5 |
Soron kívüli ellenőrzés (9,4%) |
20 |
1 |
20 |
Összes tevékenység kapacitásigénye |
214 |
1 |
214 |
Az éves ellenőrzési terv végrehajtásához szükséges: |
210 |
1 |
210 |
Tartalékidő |
4 |
1 |
4 |
Külső szakértők (speciális szakértelem) igénybevétele |
*/ A belső ellenőrzésben várhatóan rendelkezésre álló belső ellenőri kapacitás
Ellenőrzési cél, az ellenőrzési tervet megalapozó kockázat elemzés címe, időpontja: |
1. Az új vagyon-nyilvántartási program, az E-KATA bevezetésének tapasztalatai A 2011. szeptember 5-ei intézkedési terv végrehajtása |
2. A helyi adók utóellenőrzése; A 2011. március 22-ei intézkedési terv végrehajtása |
3. Bank- és pénztárbizonylatok pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése A 2011. szeptember 30-ai kockázatértékelés alapján |
4. A Barcsi Szociális Központ pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése különös tekintettel a térítési díjak alakulására A 2011. szeptember 30-ai kockázatértékelés alapján |
5. A költségvetési intézmények vezetői felelősségi körébe tartozó belső ellenőrzés; A Ber. 36. § (5) bekezdés b) pontja alapján
|
Ellenőrzendő költségvetési intézmények, belső szervezeti egységek |
Az ellenőrzésre vonatkozó stratégia (ellenőrzés célja, módszere, tárgya, ellenőrzött időszak) |
Azonosított kockázati tényezők (*) |
Az ellenőrzés típusa (**) |
Az ellenőrzés ütemezése (***) |
Erőforrás szükségletek (****) |
Polgármesteri hivatalban:
1. Az új vagyon-nyilvántartási program, az E-KATA bevezetésének tapasztalatai |
Ellenőrzés célja: a 2011. évi ellenőrzés javaslatainak hasznosulása Ellenőrzés tárgya: A helyi adóbevételek kivetése, beszedése és a hátralékok alakulása Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2012. január 2-től január 31-ig
Jelentés: 2012. január 31.
|
Ellenőri nap: 22 (1 fő ellenőr) |
2. a helyi adók utóellenőrzése
|
Ellenőrzés célja: a 2011. évi ellenőrzés javaslatainak hasznosulása Ellenőrzés tárgya: A helyi adóbevételek kivetése, beszedése és a hátralékok alakulása Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2012. február 6-tól március 31-ig
Jelentés: 2012. március 31.
|
Ellenőri nap: 39 (1 fő ellenőr) |
3. Bank- és pénztárbizonylatok pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése |
Ellenőrzés célja: a szabályozottság vizsgálata; Ellenőrzés tárgya: a szabályozottság és a gazdálkodási folyamatok összhangjának vizsgálata Ellenőrizendő időszak: 2010-2011-2012. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzés |
2012. április 2-től június 29-ig
Jelentés: 2012. június 29. |
Ellenőri nap: 62 (1 fő ellenőr) |
4. A Barcsi Szociális Központ pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése különös tekintettel a térítési díjak alakulására |
Ellenőrzés célja: a számviteli nyilvántartások adatainak összehasonlítása, egyezősége az ingatlanvagyon-kataszterrel Ellenőrzés tárgya: a nyilvántartások egyezőségének biztosítása Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzés |
2012. július 2-től, október 31-ig
Jelentés: 2012. október 31. |
Ellenőri nap: 52 (1 fő ellenőr) |
5. A költségvetési intézmények vezetői felelősségi körébe tartozó belső ellenőrzések:
|
Ellenőrzés célja: az intézmények a gazdálkodás szabályozottságát biztosították-e Ellenőrzés tárgya: a szabályozottság és a gazdálkodás összhangja Ellenőrizendő időszak: 2012. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2012. november 5-től december 19-ig |
Ellenőri nap: 35 (1 fő ellenőr)
|
* Csatolt alátámasztó dokumentumok: az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések, különösen a kockázatelemzés dokumentumai.
** A Ber. alapján.
*** Az ellenőrzések időtartama és az ellenőrzési jelentések elkészítésének határideje.
**** Az ellenőrzésekhez rendelt becsült ellenőrzési erőforrások: becsült időszükséglet és emberi erőforrás.
Barcs, 2011. október 1.