Itt vagy: Barcs Várostörténet dióhéjban Statikus tartalom Közérdekű információk Ügymenet Leírások (Ügyintézés) Anyakönyvi ügyintézés Születés bejelentése
Az orvosi iratok kézhezvételét követően az anyakönyvvezetőnél kell a születést bejelenteni a napján, ill. a következő munkanapon. A családi állapot igazolásához kért házassági anyakönyvi kivonatok kiállítása is illetékmentes. A bejelentőnek is személyes adatait okmányaival igazolni kell.
Hatáskörrel, illetékességgel rendelkezik:
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
Igazgatási Iroda anyakönyvvezetője, Barcs város területén történt születés esetén
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
1./Ha a szülők házasságban élnek:
- az anya és az apa személyazonosító iratait,
- házassági anyakönyvi kivonat,
- szülést levezető orvos által kiállított bizonyítványt.
2./ Ha a szülők nem élnek házasságban:
- az anya személyazonosító iratait,
- szülést levezető orvos által kiállított bizonyítványt,
- teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot,
- anya családi állapotát igazoló okiratot (elvált, özvegy nőnél az előző házassági kivonata, mely tartalmazza a házasság megszűnésének és a jelenlegi névviselésnek a tényét.)
Eljárási illeték, igazgatási szolgáltatási díj:
Illeték és szolgáltatási díj mentes.