Itt vagy: Önkormányzat Előterjesztések 2011. január 27. 04. Polgármesteri Hivatal dolgozóinak teljesítménykövetelményei
Barcs Város Önkormányzata
Polgármesterétől
7570 Barcs, Bajcsy-Zs. u. 46.
Pf. 62 Telefon: 82/462-459
sz. napirendi pont
Előterjesztés
Barcs Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalában dolgozó
köztisztviselőkkel szemben 2011. évben meghatározandó
teljesítménykövetelmények alapját képező célokról
Készült: Barcs Város Képviselő-testülete
2011. január 27-i ülésére
Tisztelt Képviselő-testület!
A köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. tv. 34.§. (1) és (3) bekezdése alapján a polgármesteri hivatalokban dolgozó köztisztviselők munkateljesítményét a jegyzőnek évente írásban értékelni kell. A teljesítménykövetelmények alapját képező célokról a képviselő-testület dönt. A célok meghatározásakor az alább felsorolt dokumentumokat veszi figyelembe:
- a jogszabályokban az önkormányzatok számára meghatározott feladatok
- a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzata
- a képviselő-testület által elfogadott polgármesteri ciklusprogram és gazdasági program, illetve éves munkaterve
- az önkormányzat adott évi költségvetési koncepciója, költségvetése
- polgármesteri, főjegyzői, utasítások, szabályzatok
A 2011. évi teljesítményértékelés végrehajtása érdekében javaslom a Tisztelt Képviselő-testületnek, hogy a határozati javaslatban foglalt célokat határozza meg és hagyja jóvá.
Barcs, 2011. január 03.
Karvalics Ottó
Határozati javaslat:
I. Barcs Város Képviselő-testülete a Barcs Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalában dolgozó köztisztviselők számára a teljesítménykövetelmények alapját képező 2011. évi célokat az alábbiakban határozza meg:
1.) A Képviselő-testület által elfogadott ciklusprogramban, gazdasági programban, koncepciókban, irányelvekben a 2011. évre vonatkozó feladatok végrehajtása.
2.) A Képviselő-testület 2011. évi munkatervében tervezett előterjesztések szakszerű és színvonalas előkészítése, a hozott döntések jogszerű végrehajtása.
3.) Az önkormányzat törvényes működése, jogszabályokban foglaltak, az önkormányzatra vonatkozó rendelkezések betartása. Az önkormányzati rendeletek felülvizsgálata, ha szükséges azok aktualizálása.
4.) A lakosság valamint a vállalkozások megismertetése a Képviselő-testület döntéseivel illetve a döntés-előkészítésbe történő bevonása vélemény-nyilvánítási lehetőség megadásával.
5.) A hivatal köztisztviselőinek jogszabály szerinti közreműködése a 2011. évi kisebbségi választás adminisztratív előkészítésében és zökkenőmentes lebonyolításában.
6.) A 2010. évi költségvetési beszámoló szabályszerű, határidőre történő elkészítése.
7.) Az önkormányzat működéséhez szükséges pénzeszközök megfelelő biztosítása, hatékony és szigorú felhasználása.
8.) A saját bevételek növelése az adóbehajtás, valamint az adóellenőrzés hatékony végzésével, pályázati források megszerzésével. Az önkormányzati bevételek növelése, különös tekintettel a hátralékok csökkentésére, a kintlévőségek behajtására és az ellenőrzési tevékenység fokozására.
9.) Fordítson kiemelt figyelmet az önkormányzat vagyonának intézményi használatára, a vagyon értékelésére és nyilvántartására. Vagyonhasznosítási javaslatokkal segítse a Képviselő-testület tulajdonosi döntéseit.
10.) A pályázatok figyelésével, megírásával, érdekeltek tájékoztatásával, a pénzügyi és egyéb természetbeni források, illetve felajánlások összegyűjtésével és rendszerezésével kapcsolatos feladatok hatékony ellátása a 2011. évi pályázatokon való sikeres részvétel érdekében.
11.) A megkezdett beruházások megvalósulásának figyelemmel kísérése.
12.) Az úthálózat fenntartásával és felújításával kapcsolatos célkitűzések megvalósítása.
13.) Az intézmények szakmai programjának megvalósulása érdekében az intézmények működési feltételeinek biztosításában való közreműködés.
14.) A város honlapjának fejlesztése, naprakészen tartása.
15.) A sportélet, sporttevékenység segítése, a működő szervezetek támogatása, a sport támogatását célzó támogatások megpályázása.
16.) A közterületek rendjének, tisztaságának és rendeltetés szerinti használatának biztosítása, a közterületen végzett jogellenes tevékenységek megelőzése, megakadályozása és megszüntetése.
17.) A hivatal informatikai rendszerének fejlesztése, az elektronikus közigazgatás megvalósításának előkészítése.
18.) A hatékony munkavégzés érdekében az új, változó jogszabályok elsajátítása, magas színvonalú alkalmazása. Gondoskodni kell a Polgármesteri Hivatal legfontosabb szakmai értékének, a szaktudásnak a növeléséről, megőrzéséről. Ennek érdekében ösztönözni kell a munkatársak innovatív kezdeményezéseit, szakmai felkészültségük folyamatos fejlesztését.
19.) Kiemelt figyelmet kell fordítani a köztisztviselők jogállásáról és a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényekből és a végrehajtásukra kiadott rendeletekből adódó feladatok ellátására.
20.) Az ügyintézés és a feladatok ellátása során hangsúlyozott elvárás az objektivitás, a pontos, etikus, kulturált, udvarias munkavégzés, példamutató emberi magatartás.
21.) A felügyeleti hatóságok 2010-2011. évi vizsgálati megállapításaiból eredő feladatok teljeskörű végrehajtása, a problémák felszámolása.
22.) Az éves ellenőrzési tervben foglaltak végrehajtása.
II. A Képviselő-testület felhívja a polgármestert és a jegyzőt, hogy a köztisztviselők személyre szóló teljesítménykövetelményét állapítsák meg, majd végezzék el a teljesítés értékelését.
Felelős: Karvalics Ottó polgármester
Balázsné dr. Vástyán Krisztina címzetes főjegyző
Határidő: 2011. február 28. (az egyéni teljesítménykövetelmények megállapítására, szóbeli ismertetésére
2011. december 31. (a teljesítés értékelésére, szóbeli ismertetésére)
A határozati javaslatot törvényességi szempontból felülvizsgáltam.
Barcs, 2011. január 3.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző