Itt vagy: Önkormányzat Előterjesztések 2010. november 18. 15. A költségvetési szervek 2011. évi ellenőrzési terve
Barcs Város Önkormányzata
Címzetes Főjegyzőjétől
7570 Barcs, Bajcsy-Zs. u. 46.
Pf.sz.62. Telefon: 82/462-459.
_____ sz. napirendi pont
E L Ő T E R J E S Z T É S
A költségvetési szervek 2011. évi ellenőrzési tervéről.
Készült: Barcs Város Képviselő-testülete
2010. november 18-i ülésére
Tisztelt Képviselő-testület!
A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 92. § (3) bekezdés előírása alapján a helyi önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés, valamint a belső ellenőrzés útján biztosítja. A jegyző köteles gondoskodni a belső ellenőrzés működtetéséről az államháztartásért felelős miniszter által közzétett módszertani útmutatók és a nemzetközi belső ellenőrzési standardok figyelembevételével. A helyi önkormányzat ellenőrzése keretében gondoskodni kell a költségvetési szervek felügyeleti és az intézményvezetői hatáskörbe tartozó belső ellenőrzéséről is.
Az éves ellenőrzési tervet a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003.(XI. 26.) Korm. rendelet 21. § előírásai szerint kell elkészíteni. Az éves ellenőrzési terv a Pénzügyminisztérium útmutatója alapján került összeállításra. Az Önkormányzat éves ellenőrzési terve tartalmazza a Polgármesteri Hivatal belső ellenőrzési tervét, a költségvetési szervek felügyeleti, valamint az intézményvezetői hatáskörbe tartozó belső ellenőrzési tervét, továbbá a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézmények belső ellenőrzési tervét.
A korábbi évek ellenőrzési gyakorlatának megfelelően a képviselő-testület bizottságai az intézmények felügyeleti ellenőrzésében igény szerint részt vehetnek.
Barcs, 2010. október 28.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző
Határozati javaslat:
1./ Barcs Város Képviselő-testülete elfogadja az előterjesztett 2011. évi ellenőrzési tervet és elrendeli annak végrehajtását.
Felelős: Balázsné dr. Vástyán Krisztina címzetes főjegyző
Határidő: értelem szerint
2./ Barcs Város Képviselő-testülete megbízza a Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottságot, hogy 1-1 fő biztosításával 2011. évben vegyen részt az intézmények pénzügyi-gazdasági ellenőrzésében.
Felelős: Szakos Gábor Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottság elnöke
Határidő: értelem szerint
3./ A szakbizottságok 1-1 fővel - nem kötelező jelleggel - részt vehetnek az ellenőrzésben. A szakbizottságok elnökeit meg kell kérdezni, hogy részt kívánnak-e venni az adott ellenőrzésben.
Felelős: a bizottságok elnökei
Határidő: értelem szerint
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
Megnevezés |
Átlagos munkanapok száma / fő |
Létszám (fő) * |
Ellenőri napok száma összesen (Átlagos munkanapok száma × Létszám) |
Naptári napok száma |
365 |
1 |
365 |
Kieső munkaidő |
148 |
1 |
148 |
Ebből: pihenőnap, munkaszüneti nap |
105 |
1 |
105 |
Fizetett ünnepek |
5 |
1 |
5 |
Fizetett szabadság |
38 |
1 |
38 |
Átlagos betegszabadság |
0 |
0 |
0 |
Nettó munkaidő |
217 |
1 |
217 |
Tervezett ellenőrzések végrehajtása (82,5%) |
175 |
1 |
175 |
Belső szakértői (tanácsadói) tevékenység (4,6%) 5%) |
10 ___ |
1 |
10 |
Egyéb tevékenység kapacitásigénye, pl. kockázatelemzés, tervezés, éves jelentés, teljesítményértékelés, önértékelés, vezetői megbeszélések, bizottsági munkában való részvétel, stb. (3,7%) |
8 |
1 |
8 |
Képzés (4,6%) |
10 |
1 |
10 |
Soron kívüli ellenőrzés (4,6%) |
10 |
1 |
10 |
Összes tevékenység kapacitásigénye |
217 |
2 |
434 |
Az éves ellenőrzési terv végrehajtásához szükséges: |
213 |
2 |
426 |
Tartalékidő |
4 |
2 |
8 |
Külső szakértők (speciális szakértelem) igénybevétele |
213_ |
1 |
213 |
*/ A belső ellenőrzésben várhatóan rendelkezésre álló belső ellenőri kapacitás
Megnevezés |
Átlagos munkanapok száma /fő |
Létszám (fő)* |
Ellenőri napok száma összesen (Átlagos munkanapok száma × Létszám) |
Naptári napok száma |
365 |
1 |
365 |
Kieső munkaidő |
152 |
1 |
152 |
Ebből: pihenőnap, munkaszüneti nap |
105 |
1 |
105 |
Fizetett ünnepek |
5 |
1 |
5 |
Fizetett szabadság (átlagos) |
32 |
1 |
32 |
Átlagos betegszabadság |
10 |
1 |
10 |
Nettó munkaidő |
213 |
1 |
213 |
Tervezett ellenőrzések végrehajtása (82%) |
175 |
1 |
175 |
Tanácsadói tevékenység (5%)
5%) |
11
|
1 |
11 |
Egyéb tevékenység kapacitásigénye (5%) |
11 |
1 |
11 |
Képzés (3%) |
6 |
1 |
6 |
Soron kívüli ellenőrzés (5%) |
10 |
1 |
10 |
Összes tevékenység kapacitásigénye |
213 |
1 |
213 |
Az éves ellenőrzési terv végrehajtásához szükséges: |
192 |
1 |
192 |
Tartalékidő |
21 |
1 |
21 |
Külső szakértők (speciális szakértelem) igénybevétele |
|
|
|
Ideiglenes kapacitás kiegészítés (külső szolgáltató által) |
|
|
|
*/ A belső ellenőrzésben várhatóan rendelkezésre álló belső ellenőri kapacitás
Ellenőrzési cél, az ellenőrzési tervet megalapozó kockázat elemzés címe, időpontja: |
1. A helyi adóbevételek alakulása, a kintlévőségek és azok beszedésére tett intézkedések hatékonysága; Stratégiai ellenőrzési terv 2009-2012. |
2. A Barcstex Kft-nél a gazdálkodás szabályszerűségének és az önkormányzati támogatás felhasználásának ellenőrzése; Stratégiai ellenőrzési terv 2009-2012. |
3. A Barcsi Hivatásos Tűzoltóság átfogó pénzügyi-szabályszerűségi ellenőrzése; Stratégiai ellenőrzési célok által meghatározott kockázatértékelés alapján, 2010. szeptember 21. |
4. A Polgármesteri Hivatalban a tárgyi eszközök számviteli nyilvántartásának és az ingatlanvagyon-kataszter ellenőrzése; Kockázatértékelés alapján, 2010. szeptember 21. |
5. A Járóbetegellátó Intézmények átfogó pénzügyi-gazdasági ellenőrzése; Stratégiai ellenőrzési célok által meghatározott kockázatértékelés alapján, 2010. szeptember 21. |
6. A Szociális Központ utóellenőrzése; az intézmény 2009. november 25-i intézkedési terve alapján, |
7. A költségvetési intézmények vezetői felelősségi körébe tartozó belső ellenőrzése; Stratégiai ellenőrzési célok által meghatározott kockázatértékelés alapján, 2010. szeptember 21.
|
8. BNI belső ellenőrzései; Kockázatelemzés a 2011. évi belső ellenőrzési munkatervhez 2010. szeptember 8. |
Ellenőrzendő költségvetési intézmények, belső szervezeti egységek |
Az ellenőrzésre vonatkozó stratégia (ellenőrzés célja, módszere, tárgya, ellenőrzött időszak) |
Azonosított kockázati tényezők (*) |
Az ellenőrzés típusa (**) |
Az ellenőrzés ütemezése (***) |
Erőforrás szükségletek (****) |
Polgármesteri hivatal: 1. A helyi adóbevételek alakulása, a kintlévőségek és azok beszedésére tett intézkedések hatékonysága |
Ellenőrzés célja: a helyi adóbevételek alakulásának ellenőrzése Ellenőrzés tárgya: A helyi adóbevételek kivetése, beszedése és a hátralékok alakulása Ellenőrizendő időszak: 2009-2010. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Rendszerellenőrzés, szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. január 3-tól február18-ig
Jelentés: 2011. február 18.
|
Ellenőri nap: 70 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
2. A Barcstex Kft-nél a gazdálkodás szabályszerűségének és az önkormányzati támogatás felhasználásának ellenőrzése |
Ellenőrzés célja: érvényesülnek-e a szabályszerű gazdálkodás feltételei, tekintettel a támogatások felhasználására Ellenőrzés tárgya: a támogatások felhasználásának szabályszerűsége Ellenőrizendő időszak: 2009-2010. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, mintavételes ellenőrzés, interjú |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. február 21-től március 25-ig
Jelentés: 2011. március 25.
|
Ellenőri nap: 58 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
3. A Barcsi Hivatásos Tűzoltóság átfogó pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése |
Ellenőrzés célja: a működés szabályozottságának biztosítása, a pénzügyi egyensúlyi helyzet értékelése; Ellenőrzés tárgya: az intézmény szabályozottsága és a gazdálkodási folyamatok összhangjának vizsgálata Ellenőrizendő időszak: 2008-2010. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, tesztelés, interjú |
|
Pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzés |
2011. március 29-től május 20-ig
Jelentés: 2011. május 20. |
Ellenőri nap: 74 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
4. A Polgármesteri Hivatalban a tárgyi eszközök számviteli nyilvántartásának és az ingatlanvagyon-kataszter ellenőrzése
|
Ellenőrzés célja: a számviteli nyilvántartások adatainak összehasonlítása, egyezősége az ingatlanvagyon-kataszterrel Ellenőrzés tárgya: a nyilvántartások egyezőségének biztosítása Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, interjú |
|
Rendszerellenőrzés, szabályszerűségi ellenőrzés |
2011. június 2-től, július 15-ig
Jelentés: 2011. július 15. |
Ellenőri nap: 72 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
5. A Járóbetegellátó Intézmények átfogó pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzése;
|
Ellenőrzés célja: a működés szabályozottságának biztosítása, a pénzügyi egyensúlyi helyzet értékelése Ellenőrzés tárgya: az intézmény szabályozottsága és a gazdálkodási folyamatok összhangjának vizsgálata Ellenőrizendő időszak: 2008-2009-2010. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, mintavételes ellenőrzés, interjú |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi és teljesítmény ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. szeptember 1-től október 31-ig
Jelentés: 2011. október 31.
|
Ellenőri nap: 86 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
6. A Szociális Központ utóellenőrzése |
Ellenőrzés célja: érvényesülnek-e a jogszabályi előírások; Ellenőrzés tárgya: Az intézkedési tervben foglaltak végrehajtásának ellenőrzése Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés, mintavételes ellenőrzés, interjú |
|
Pénzügyi, szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. november 2-től november 11-ig
Jelentés: 2011. november 11.
|
Ellenőri nap: 16 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr) |
7. A költségvetési intézmények vezetői felelősségi körébe tartozó belső ellenőrzések: 7/1. Városgazdálkodási Igazgatóság: A gépjármű-üzemeltetés gazdaságosságának, hatékonyságának vizsgálata
|
Ellenőrzés célja: adott költségráfordítás mellett elvégzett munkák értékének alakulása Ellenőrzés tárgya: A gépjármű-üzemeltetés költségeinek alakulása Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés |
|
Teljesítmény ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. november 14-től november 24-ig |
Ellenőri nap: 18 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr)
|
7/2. Művelődési Központ: A FEUVE szabályzat és annak működtetése |
Ellenőrzés célja: érvényesülnek-e a jogszabályi előírások a működés folyamatában; Ellenőrzés tárgya: A belső kontrolltevékenységek működése, különös tekintettel a FEUVE működtetésére Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. november 25-től december 6-ig |
Ellenőri nap: 16 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr)
|
7/3. Szivárvány EGYMI: a normatív hozzájárulások igénylése és elszámolása, az informatikai normatívákat is beleértve, valamint a pályázati pénzeszközök nyilvántartása és elszámolása |
Ellenőrzés célja: érvényesülnek-e a jogszabályi előírások az elszámolások kapcsán Ellenőrzés tárgya: a normatív hozzájárulások ás pályázati pénzeszközök felhasználása; Ellenőrizendő időszak: 2010-2011. évek Ellenőrzés módszerei: dokumentum alapú ellenőrzés |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Ellenőrzés végrehajtása: 2011. december 7-től december 16-ig |
Ellenőri nap: 16 (1 vizsgálatvezető, 1 ellenőr)
|
BNI belső ellenőrzései:
1. A 2010. évi normatíva elszámolás ellenőrzése valamennyi intézményegységben |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy az intézményi adatok megalapozottak, pontosak-e. Ellenőrzés tárgya: A normatíva igénybevételét megalapozó intézményi adatszolgáltatás ellenőrzése. Ellenőrizendő időszak: 2010. év Ellenőrzés módszerei: dokumentumok, nyilvántartások tételes vizsgálata
|
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
2011. január Jelentés: 2011. február 15. |
21 munkanap (1 fő) |
2. Üzemanyag elszámolás ellenőrzése |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a gépjárművek üzemeltetése a jogszabályi előírásoknak, belső szabályzatok előírásainak megfelel-e. Ellenőrzés tárgya: A gépjárművek igénylésének, engedélyezésének, az elszámolás szabályosságának ellenőrzése. Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: dokumentumok, nyilvántartások tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
2011. febr-ápr-jun-aug-okt-dec. Jelentés: 2011. febr-ápr-jun-aug-okt-dec. ellenőrzést követő 3 napon belül |
6 x 3nap= 18 munkanap (1 fő) |
3. Pénztár ellenőrzés Gimnázium |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a pénztár és a pénzkezelés szabályszerűen működik-e. Az ellenőrzés tárgya: A házi pénztár és a pénzkezelés vizsgálata Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: dokumentumok, nyilvántartások vizsgálata, közvetlen megfigyelésen alapuló ellenőrzés (rovancs) |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
2011. I-II-III. negyedév, november hó Jelentés: ellenőrzést követő 5 napon belül |
4 x 4 nap= 16 munkanap (1 fő) |
4. Térítési díj ellenőrzés valamennyi intézményegységben |
Ellenőrzés célja: Az intézményegységekben a gyermekétkeztetés térítési díjának megállapítása, beszedése és nyilvántartása a jogszabálynak megfelel-e. Ellenőrzés tárgya: a gyermekétkeztetés térítési díjának megállapítása, beszedése és nyilvántartása Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
2011. jan-dec. Jelentés: Minden negyedévet követő hó 15-ig |
12x 3nap=36 munkanap (1 fő) |
5. Az Oktatási statisztika ellenőrzése valamennyi intézményegységben |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a normatív hozzájárulásokat megalapozó létszámadatok pontosak-e. Ellenőrzés tárgya: A tanulói létszámadatok ellenőrzése Ellenőrizendő időszak: 2011. szeptember–október Ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
2011. szept-okt. Jelentés: 2011. október 30. |
32 munkanap (1 fő) |
6. Az élelmezés ellenőrzése a Gimnáziumban |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy az egy főre jutó norma biztosítja–e a korcsoportok tápanyag szükségletét Ellenőrzés tárgya: az élelmezési tevékenység vizsgálata Ellenőrizendő időszak: 2011. február, március, szeptember, október Ellenőrzés módszerei: Dokumentumok, nyilvántartások tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi, pénzügyi ellenőrzés |
2011. április 2011. november Jelentés: Ellenőrzést követő 5 napon belül |
20 munkanap (1 fő) |
7. Túlóra elszámolás ellenőrzése |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a pedagógus túlórák elszámolása szabályosan történt-e Ellenőrzés tárgya: A pedagógus túlórák elszámolása Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: Naplók, helyettesítési naplók, pedagógusok által vezetett kimutatások tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Kéthavonta Jelentés: A vizsgálatot követő 3 napon belül |
12 munkanap (1 fő) |
8. Feleslegessé vált vagyontárgyak selejtezése, hasznosításának ellenőrzése valamennyi intézményegységben |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a selejtezés, hasznosítás lebonyolítása a szabályozásnak megfelelően történt-e Ellenőrzés tárgya: Tárgyi eszközök Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: A selejtezési jegyzőkönyvek, a selejtezést, hasznosítást alátámasztó egyéb dokumentumok vizsgálata
|
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Selejtezési ütemterv szerint. Jelentés: a selejtezés befejezését követő 7. nap |
15 munkanap (1 fő) |
9. Leltározás ellenőrzése valamennyi intézményegységben |
Ellenőrzés célja: Annak megállapítása, hogy a leltározás a szabályozásnak megfelelően történt-e Ellenőrzés tárgya: Intézményi vagyon nyilvántartásának ellenőrzése Ellenőrizendő időszak: 2011. év Ellenőrzés módszerei: A leltározási bizonylatok tételes vizsgálata |
|
Szabályszerűségi ellenőrzés |
Leltározási ütemterv szerint Jelentés: a leltározás befejezését követő 10. nap |
22 munkanap (1 fő) |
* Csatolt alátámasztó dokumentumok: az ellenőrzési tervet megalapozó elemzések, különösen a kockázatelemzés dokumentumai.
** A 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet alapján.
*** Az ellenőrzések időtartama és az ellenőrzési jelentések elkészítésének határideje.
**** Az ellenőrzésekhez rendelt becsült ellenőrzési erőforrások: becsült időszükséglet és emberi erőforrás.
Barcs, 2010. október 15.
A költségvetési szervek 2011. évi ellenőrzési tervéről szóló előterjesztés Határozati javaslata 2./ pontjának módosítása
A Határozati javaslat 2./ pontja helyébe az alábbi 2./ pont lép:
2./ Barcs Város Képviselő-testülete megbízza a Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottságot, hogy a 2011. évben lehetőség szerint 1-1 fővel vegyen részt az intézmények pénzügyi-gazdasági ellenőrzésében.
Felelős: Szakos Gábor Pénzügyi, Gazdasági és Integrációs Bizottság elnöke
Határidő: értelem szerint
Barcs, 2010. november 10.
Balázsné dr. Vástyán Krisztina
címzetes főjegyző