Itt vagy: Pályázatok Önkormányzat kiírt pályázatai Statikus tartalom Közérdekű információk Ügymenet Leírások (Ügyintézés) Anyakönyvi ügyintézés Házasságkötés bejelentése
Hatáskörrel, illetékességgel rendelkező szerv:
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal
Igazgatási Iroda anyakönyvvezetője
Az illetékesség országos, az anyakönyvvezető közreműködik azon házasságkötéseknél, ahol a házasulandó felek ez irányú jegyzőkönyv felvételét Barcs város anyakönyvvezetője előtt kérték.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
- érvényes személyazonosító igazolvány (útlevél, kártyás jogosítvány) és lakcím igazolvány,
- családi állapot igazolása (elvált és özvegynél az előző házassági anyakönyvi kivonat, mely a megjegyzések rovatában tartalmazza a válás, vagy haláleset tényét és az esetleges névviselés tényét),
- külföldi házasuló esetében 6hónapnál nem régebbi tanúsítványt.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak:
Illeték és szolgáltatási díj mentes.
Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
A házasságkötéskor mindkét félnek személyes nyilatkozatot kell tennie:
- névviselésre vonatkozóan,
- születendő gyermek névviselésére vonatkozóan,
- menyasszony rendezetlen családi jogállású gyermekére vonatkozóan (ha van)
Bejelentést személyesen kell megtenni annál az anyakönyvvezetőnél, ahol a házasságot meg akarják kötni. A házasságkötést megelőző 30 napnál korábban kell a bejelentést megtenni, de 6 hónapnál nem korábban. A várakozási idő betartása alól indokolt esetben a Jegyző felmentést adhat.