Ma 2017. április 24., hétfő, György napja van. Holnap Márk napja lesz.

 

Hatáskörrel, illetékességgel rendelkező szerv:

Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda anyakönyvvezetője, Barcs város területén

 

Az ügyintézéshez szükséges  dokumentumok, okmányok:

-Kérelmező személyazonosságát igazoló okmányok,

-Kézzel írott önéletrajz,

-lakhatást igazoló okmány (tul. lap, vagy befogadó nyilatkozat),

-megélhetést igazoló okmány (jöv. igazolás, előző évi adóbevallás),

-iskolai bizonyítvány,

-anyakönyvi kivonatok OFFI fordításban,

-esetleges magyar felmenők anyakönyvi kivonata OFFI fordításban.

-alkotmányos alapismereteből vizsga igazolása (kivéve aki magyar tannyelvű iskolában szerzett bizonyítványt, vagy 65 év feletti)

 

Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás

Csak személyesen intézhető. A külföldi okiratok  OFFI, vagy a z IRM névsorában szereplő fordítók fordításban fogadhatóak el. Igazolni kell a lakhatás, megélhetés biztosítását, magyar nyelvtudás szükséges, aki nem magyar iskolába járt és nincs 65 éves, a kérelem előtt állampolgársági alapismeretekből vizsgát kell, hogy tegyen.

 

Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak:

Illeték és szolgáltatási díj mentes.

 

Az eljárást megindító irat benyújtásának helye, ideje

Kérelmező lakóhelye, vagy körzetközponti helye szerinti anyakönyvvezetőnél lehet a kérelmet előterjeszteni. Az összes meglévő mellékletkor az anyakönyvvezető formanyomtatványon veszi fel a 10 oldalas kérelmet. Ehhez kapcsolódóan névvisesésre vonatkozó kérelmet is fel kell venni, valamint a hazai anyakönyvezés iratait kell előkészíteni formanyomtatványokon.