Hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerv:
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda anyakönyvvezetője
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
Kérelmező személyazonosságát igazoló okmányok,
-kézzel írott önéletrajz, fénykép,
-anyakönyvi kivonatok fordításban,
-magyar felmenők anyakönyvi kivonata fordításban.
-egyszerűsített honosítási kérelem nyomtatvány kérelmező által kitölltve,
-esetleges névváltoztatási kérelem (név magyarosítása),
-hazai anyakönyvezési nyomtatványok kérelmező által kitöltve.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak:
Illeték és szolgáltatási díj mentes.
Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
Csak személyesen intézhető. A külföldi okiratok OFFI, vagy az IRM névsorában szereplő fordítók fordításban fogadhatóak el. Igazolni kell a személyes adatokon túl a magyar felmenők adatait, vagy a származást, a magyar nyelvtudást.
A kérelmet érdemes időpont előzetes egyeztetése alapján benyújtani.
Az eljárást megindító irat benyújtásának helye, ideje
A kérelmező lakóhelye, vagy körzetközponti helye szerinti anyakönyvvezetőnél azoknak, akik Magyarországi lakóhellyel rendelkeznek. Külföldön élő magyar származásúak országosan bárhol előterjeszthetik kérelmüket.