|
|
|
2008. július 17., csütörtök TÁJÉKOZTATÓ
Tájékoztató az ügyfélkapu rendszerben történő regisztrációról
Tisztelt Ügyfeleink!
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 160. § (5) bekezdése alapján 2008. július 18. napjától az ügyfélkapu létesítésére jogosult szervek az előttük személyesen eljáró ügyfeleknek felajánlják az ügyfélkapu létesítését, amelyet a hatóság az ügyfél kérelme esetén azonnal létrehoz.
Az ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az ügyfélkapu a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található, a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk, amit az ügyfélkapu használatával kapcsolatban tudnia kell:
ˇ Az ügyfélkapu használatának feltétele a regisztráció. Első lépésként Önnek regisztráltatnia kell magát az ország bármely okmányirodájában. A regisztráláshoz szükséges az Ön személyazonosításra alkalmas okmánya, ami lehet érvényes személyazonosító igazolvány+lakcímkártya, érvényes útlevél+lakcímkártya vagy kártya típusú vezetői engedély+lakcímkártya. Az ügyintézőnek meg kell adnia az Ön e-mail címét, továbbá egy legalább négy karakterből álló felhasználói nevet.
ˇ A regisztrálást követő öt napon belül Önnek be kell jelentkeznie a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu Kormányzati portálon. Ennél a bejelentkezésnél Önnek a korábban megadott felhasználói nevét meg kell változtatnia, új jelszót kell képeznie. Kérjük, kezelje bizalmasan a felhasználói nevét, illetve a jelszavát, mert ezzel visszaélhetnek.
ˇ Aktiválás után használhatja a szolgáltatásokat, amelyeket az Ügyfélkapu internetes oldalán (www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu) talál.
ˇ Amennyiben elfelejtette a jelszavát, hívhatja az Elektronikuskormányzat-Központ kékszámát: 06-40/200-195 (helyi hívású), vagy bejelentését a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon is megteheti.
ˇ Ha Ön meg szeretné szüntetni Ügyfélkapu-hozzáférését, ezt megteheti személyesen bármelyik okmányirodában, telefonon a 06-40/200-195 (helyi hívású) számon, valamint elektronikusan a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon.
ˇ Ha Önnek bármilyen kérdése, problémája van, kérjük, keresse fel az Elektronikuskormányzat-Központ internetes segítségoldalát (www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu/segitseg), vagy küldjön e-mailt az ugyfelkapu@magyarorszag. hu címre, vagy hívja az Elektronikuskormányzat-Központ számát 06-40/200-195 (helyi hívású) munkanapokon 8-17 óra között.
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Okmányiroda | |
|
|