|
|
|
Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok 13
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, s ahol kijelölésre kerül, az adatvédelmi felelős, vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala 7570 Barcs, Bajcsy-Zs. u. 46.
Kivonat a közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek és közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatali rendjének, valamint a honlapra történő feltöltésének és frissítésének szabályzatából a Polgármesteri Hivatalban
Érvényes: 2011. április 1-től
Jóváhagyta: Balázsné dr. Vástyán Krisztina címzetes főjegyző
A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (továbbiakban: adatvédelmi tv.) célja annak biztosítása, hogy - ha e törvényben meghatározott jogszabály kivételt nem tesz - személyes adatával mindenki maga rendelkezzen, és a közérdekű adatokat mindenki megismerhesse.
Az adatvédelmi tv. 20. § (8) bekezdése alapján az állami, vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerveknek a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét rögzítő szabályzatot kell készíteniük.
Az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény (továbbiakban: Eitv) 4. § (1) bekezdése előírja: „a közzétételre kötelezett adatfelelős szerv vezetője gondoskodik a 6. §-ban meghatározott közzétételi listákon szereplő adatok pontos, naprakész és folyamatos közzétételéről”. Az adatközlő belső szabályzatban köteles megállapítani az Eitv. 3.§ (3) bekezdése alapján a honlap feltöltésével, frissítésével kapcsolatos feladatokat.”
Az Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009.(XII. 19.) Korm. rend. (továbbiakban: Ámr.) 20.§ (3) bekezdése írja elő, hogy a költségvetési szerv belső szabályzatban rendezi a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódó és pénzügyi kihatással bíró jogszabályban nem szabályozott kérdéseket, így többek között a közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek és közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjét.
A fenti jogszabályi kötelezések alapján a következők szerint határozzuk meg a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét.
1. rész
Általános rendelkezések és a közérdekű adatok nyilvánossága
1. Általános rendelkezések
1.1. A szabályzat célja
A szabályzat célja, hogy – a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló Eitv, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló Ámr-ben foglalt előírások figyelembevételével – - elősegítse a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó jog érvényesülését, - meghatározza - a kérelem esetén követendő eljárás menetét, - az ügyintézésben résztvevő személyeket, - rögzítse az adatokat megismerni kívánó személy jogait és kötelezettségeit, valamint - meghatározza a Polgármesteri Hivatalnak, mint adatszolgáltatónak a jogait és kötelezettségeit. 1.2. A szabályzat hatálya
A szabályzat rendelkezéseit a Polgármesteri Hivatal kezelésében lévő adatok megismerésére irányuló kérelmek esetében kell alkalmazni. 1.3. Az eljárásra jogosultak
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igényekben a) a jegyző, illetve a jegyző által az 1. számú mellékletben meghatározott munkakört betöltő személyek jogosultak eljárni. b) a telefonon előterjesztett és azonnal megválaszolható kérelmek esetében – az a) pontban meghatározottaktól eltérően – a kérelem megválaszolására illetékes személy- nek kell eljárnia.
l.4. Fogalmak, értelmező rendelkezések
1.4.1.Közérdekű adat:az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv, vagy személy - kezelésében lévő, valamint - a tevékenységre vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ, vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől.
A közérdekű adatok nyilvánosságát korlátozhatja az Európai Unió jogszabálya az Európai Unió jelentős pénzügyi- vagy gazdaságpolitikai érdekére tekintettel, beleértve a monetáris, a költségvetési és az adópolitikai érdeket is.
1.4.2. Közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből el- rendeli.
1.4.3. Személyes adat: bármely meghatározott (azonosított, vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érin- tettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító-jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságra jellemző tényező alapján azonosítani lehet.
1.4.4. Különleges adat: a) a faji eredetre, a nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a vallásos vagy más világnézeti meggyőződésre, az érdek-képviseleti szervezeti tagságra, b) az egészségi állapotra, a kóros szenvedélyre, a szexuális irányultságra vonatkozó adat, valamint a bűnügyi személyes adat.
2. Közérdekű adatok nyilvánossága
2.1. A közvélemény tájékoztatása
A Polgármesteri Hivatal a feladata körébe tartozó ügyekben köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását. A közvélemény megfelelő tájékoztatása érdekében-rendszeres közzététellel, illetve egyéb módon hozzáférhetővé teszi a tevékenységével kapcsolatos legfontosabb adatokat.
2.2 A tájékoztatási kötelezettség
A Polgármesteri Hivatal tájékoztatási kötelezettsége kiterjed különösen: - az önkormányzat költségvetésére és a költségvetési koncepcióra, - az önkormányzati költségvetés végrehajtására (féléves, éves beszámolóra,valamint a gazdálkodás háromnegyedéves helyzetéről szóló tájékoztatásra), - az önkormányzati vagyon kezelésére, - a közpénzek felhasználására, - a közpénzek felhasználására kötött szerződésekre (államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (továbbiakban: Áht) 15/B §), - a piaci szereplők, a magánszervezetek, és magánszemélyek részére különleges vagy kizárólagos jogok, illetve pénzeszközök biztosítására vonatkozóan a (Áht. 15/A.§).
2. 3. Rendszeresen közzéteendő dokumentumok, adatok
Az önkormányzat számára jogszabályok alapján kötelezően közzéteendő adatok körét a következő jogszabályok írják elő:
• Eitv. 1. számú melléklete szerint: szervezeti, személyzeti adatok, tevékenységre, működésre vonatkozó adatok, gazdálkodási adatok; • a közzétételi listákon szereplő adatok közzétételéhez szükséges közzétételi mintákról szóló 18/2005. (XII. 27) IHM rendelet 1. számú és 2. számú melléklete; • az Ámr. 22. számú melléklete.
A fentiek alapján rendszeresen közzé kell tenni, illetve biztosítani kell a hozzáférhetőséget –többek közt – az alábbi dokumentumok, adatok vonatkozásában:
a Polgármesteri Hivatal hatásköre és illetékessége, a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, a Képviselő-testület feladat- és hatásköre, működésének szabályai, a Képviselő-testület irányítása alá tartozó költségvetési szervek adatai, a gazdálkodásra vonatkozó adatok.
Amennyiben a Polgármesteri Hivatal a kezelésében lévő közérdekű adatokat nyilvánosságra hozta, vagyis már közzé tette, vagy más módon hozzáférhetővé tette, akkor eleget tett a törvényben előírt tájékoztatási kötelezettségének, és további – egyes kérelmekre történő – közvetlen adatszolgáltatásra nem kötelezhető.
Bárki számára hozzáférhető, közérdekű adat: a Polgármesteri Hivatal, illetve az Önkormányzat hatáskörében eljáró személyek - neve, beosztása, vagy - besorolása és munkaköre.
Közérdekből nyilvános adat-ha törvény másként nem rendelkezik-: - a helyi önkormányzattal kötött szerződés alapján kötelezően igénybe veendő vagy más módon ki nem elégíthető szolgáltatást nyújtó szervek vagy személyek kezelésében lévő, e tevékenységükre vonatkozó, személyes adatnak nem minősülő adat.
A Polgármesteri Hivatalnak lehetővé kell tenni, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot bárki megismerhesse, kivéve, ha - az adat szolgálati titok, - minősített adat, - a közérdekű adatok nyilvánosságához való jogát törvény korlátozza.
2.4. Nem nyilvános adat
Az adatvédelmi tv. 19/A. §-a alapján nem nyilvános az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó döntés meghozatalára irányuló eljárás során készített vagy rögzített, a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezéstől számított tíz évig. (Jogszabály ennél rövidebb időt is meghatározhat.) A hivatkozott adatok megismerését a döntésre jogosult vezető (az adat keletkezésétől számított tíz éven belül) akkor engedélyezheti, ha az igény olyan döntés meghozatalával kapcsolatos adat, mely vonatkozásában a szerv köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény tájékoztatását. A megismerésre irányuló igényt el kell utasítani akkor, ha az adat megismerése a szerv törvényes működési rendjét, vagy feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyásától mentes ellátását, így különösen az adatot keletkeztető álláspontjának a döntések előkészítése során történő szabad kifejtését veszélyeztetné.
2. rész
A közérdekű adat megismerése iránti igények teljesítésének rendje
1. Az eljárás indítása
1.1. Az eljárás megindítása
A közérdekű adatok az önkormányzat honlapján (www. barcs.hu) nyilvánosak, elektronikus formában elérhetőek. A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésére vonatkozó eljárás az igény benyújtásával indul.
1.2. Az igény (kérelem) benyújtása
A közérdekű adat megismerése iránt bárki – bármely természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet,( a továbbiakban ügyfél) – igényt, (kérelmet) nyújthat be. Az igény benyújtásának formái: - szóbeli - írásbeli - elektronikus lehet.
1.2.1. A szóban bejelentett igények
Személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálati irodájában, ügyfélfogadási időben, vagy telefonon. Amennyiben a szóban előterjesztett igény szóban nem válaszolható meg, az igénylésről feljegyzést kell készíteni és eljuttatni a jegyzőhöz, vagy a jegyző által kijelölt személyhez. Az igénylőt tájékoztatni kell, hogy igényének teljesítésére írásban kerül sor.
1. 2. 2. Az írásbeli és elektronikus igények
A írásbeli igényeket az alábbiakat tartalmazó formanyomtatványon kell benyújtani. A formanyomtatványon rögzíteni kell: a) az igényelt adatok pontos meghatározását, leírását; b) nyilatkozatot arra, hogy az adatokat az igénylő - személyesen, az adatok megtekintésével kívánja megismerni, vagy - másolat készítését igényli, s ekkor a másolatot - milyen módon kívánja átvenni (személyesen, postai vagy elektronikus úton), - milyen adathordozón kéri; c) a másolat készítésével kapcsolatos költségek viselésére vonatkozó nyilatkozatot; d) a személyes adatokat, a szükséges mértékben pl.: - az ügyfél nevét, - levelezési címét, - a napközbeni elérhetőségét. A Polgármesteri Hivatalhoz írásban, vagy elektronikus úton eljuttatott igényeket a jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy részére haladéktalanul át kell adni. A jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy intézkedik, hogy szóban, vagy írásban, elektronikus úton benyújtott kérelmek az illetékes irodavezetőhöz, ügyintézőhöz (adatközlők) eljussanak. Az előterjesztett kérelmekről az önkormányzat honlapjáról letölthető formanyomtatványt, a 2. számú mellékletet kell kitölteni.
2. Az igények vizsgálata
A Polgármesteri Hivatalhoz beérkezett igényeket a jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy haladéktalanul vizsgálja a következő szempontok szerint: a) a megismerni kívánt adatok köre pontosan meghatározható-e, egyértelmű-e, b) az adatok az önkormányzat kezelésében vannak-e.
Amennyiben az írásbeli, valamint az elektronikus igények vizsgálata alapján megállapításra kerül, hogy azok a) nem tartalmazzák a formanyomtatványnak megfelelő, szükséges adatokat, illetve b) a megismerni kívánt adatok köre pontosan nem határozható meg, a hivatal illetékes dolgozója haladéktalanul köteles felvenni a kapcsolatot az ügyféllel, és segítséget nyújtani az igény hiányosságainak pótlására.
A kapcsolatfelvétel történhet - közvetlenül, ha az ügyfél személyesen megjelent, illetve - postai úton, telefonon, elektronikus úton, mely során az ügyfelet fel kell kérni az egyeztetésre.
Amennyiben a Polgármesteri Hivatal tudomására jut, hogy az igényelt adatok nem az ő kezelésében vannak, haladéktalanul megküldi a közérdekű adat megismerésére irányuló igényt az illetékes szervnek, s erről egyidejűleg értesíti az ügyfelet is. (Amennyiben az illetékes szerv nem állapítható meg, az ügyfelet az igény teljesíthetetlenségéről értesíteni kell.)
3. Az igények teljesítésének előkészítése
3.1. Az igények teljesítésének határideje
A közérdekű adat megismerésére irányuló igénynek az igény benyújtását követő legrövidebb idő alatt, azonban 15 napon belül kell eleget tenni.
3.2. Az igények intézése
A jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy (irodavezető, ügyintéző) gondoskodik arról, hogy a kért adatigény kielégítésre kerüljön.
3.3. Az adatközlő feladata, kötelessége
Az adatközlő köteles - jelezni, ha véleménye szerint az igénylésben szereplő adatok, illetve az adatok egy része nem minősül közérdekű adatnak; - az igényben szereplő adatokat az adatszolgáltatásra előkészíteni, és az igényelt adatokat az igénynek megfelelő formában a jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy részére rendelkezésre bocsátani. (E feladatellátás során az adatközlő felelős az igényben szereplő adatokat tartalmazó dokumentumok teljes körűségéért); - az igény teljesítése céljából egyéb dokumentumok beszerzésének szükségességéről a jegyzőt haladéktalanul tájékoztatni.
3.4. A jegyző adatközlőtől átvett adatokkal kapcsolatos feladata, kötelessége
A jegyző, vagy az általa kijelölt személy a dokumentumok átvételét követően haladéktalanul ellenőrzi, hogy - az adatközlőtől átvett dokumentumok tartalmazzák-e az ügyfél által igényelt adatokat, - az adatközlésre elkészített dokumentumok ténylegesen nyilvánosságra hozható közérdekű adatnak minősülnek-e, - az adatközlésre összeállított dokumentumok között van-e olyan, amelyre vonatkozóan az ügyfél nem jelezte igényét. Ha van ilyen, ezeket elkülönítetten kezeli, hogy azok az igény teljesítésekor figyelembevételre ne kerülhessenek.
4. Az igényelt adatok előkészítése átadásra és az adatok átadása
4.1. Az igényelt adatok átadásra való előkészítése
A jegyző, vagy az általa kijelölt személy áttekinti adatközlőtől kapott adatokat, illetve az ezekről készített másolatokat és jóváhagyja azokat.
Az adatokat közérthető formában és az igénylő által kívánt technikai eszközökkel, illetve módon kell az igénylő számára átadásra előkészíteni.
Az adatigénylő jellemzően a következő formában kérheti az adatokat: - betekintés – mely során csak bemutatásra kell előkészíteni a dokumentumokat, - másolat kérés.
A másolatot az igénylő kérheti: - papír alapon, - számítástechnikai adathordozón (pl.: floppyn, CD-n), - elektronikus levélben.
4.2. A védett, közérdekű adatnak nem minősülő dokumentumrészek védelme az előkészítés során
A jegyző, vagy az általa kijelölt személy köteles gondoskodni arról, hogy az ügyfél által igényelt adatok adatszolgáltatása során olyan adatokat ne közöljenek, melyek nem minősülnek közérdekű adatnak. Ennek érdekében a közérdekű adatot is tartalmazó dokumentum azon részét, mely az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton felismerhetetlenné kell tenni. A felismerhetetlenné tétel - papír alapú másolatnál a meg nem ismerhető rész letakarással történő másolásával, - elektronikus adathordozónál, valamint elektronikus levélnél az érintett részek külön dokumentumokra történő szétválasztásával, vagy a dokumentumból való törlésével történik.
Az adatok védelmére a személyes bemutatásra történő előkészítése során is kiemelt figyelmet kell fordítani. (A dokumentumok meg nem ismerhető részei takarásáról megbízható módon kell gondoskodni.)
4.3. Az adatok átadása
4.3.1. Az adatok átadása, ha az igénylő az adatokat személyesen, közvetlenül kívánja megismerni
Ha az ügyfél az adatokat személyesen, közvetlenül kívánja megismerni, a jegyző, vagy a jegyző által kijelölt személy haladéktalanul értesíti az ügyfelet: - az adatszolgáltatás időpontja egyeztetése, illetve - az adatszolgáltatással kapcsolatban felmerült költségekről való tájékoztatás céljából.
A megjelent ügyfél számára az adatok átadása (betekintési lehetőség biztosítása, másolatok átadása) csak úgy lehetséges, ha az ügyfél a formanyomtatványon aláírásával az átadás tényét elismeri (az aláírásig a dokumentumokba nem tekinthet bele).
4.3.1.1. Az adatokba történő betekintés
A Polgármesteri Hivatalnak az adatokba való betekintéshez megfelelő körülményeket kell biztosítania. Ennek érdekében - tájékoztatja az ügyfelet a jogairól, és figyelmezteti a kötelességeire, - biztosítja a Hivatal olyan dolgozójának a jelenlétét, aki az igényléssel érintett adatokkal kapcsolatban az ügyfél kérdéseire válaszolni tud, illetve biztosítja az adatigénylésre átadott dokumentumok biztonságát, védelmét.
Az ügyfél joga, hogy: - a számára rendelkezésre bocsátott adatokba betekintsen, azokról jegyzeteket készítsen, jelezze a másolat készítési igényét, s megjelölje a másolat adathordozójának formáját, - a betekintési jogát időkorlátozás nélkül – de a Hivatal nyitva tartását, ügyfélfogadási idejét figyelembe véve – szabadon gyakorolja, - az adatokkal kapcsolatban kérdéseket tegyen fel.
Az ügyfél kötelessége, hogy: - a számára rendelkezésre bocsátott dokumentumok épségéről gondoskodjon, - a dokumentumba bejegyzést ne tegyen.
4.3.1.2. Az adatokról készített másolatok átadása
A jegyző, vagy az általa kijelölt személy az adatokról készített másolatok átadása előtt tájékoztatja az ügyfelet a jogairól, kötelességeiről.
Az ügyfél joga, hogy: - a számára másolatként rendelkezésre bocsátott adatokkal szabadon rendelkezzen, (ennek során azokba betekintsen, azokról jegyzeteket készítsen, mások számára is megismerhetővé tegye stb.), - az adatokkal kapcsolatban kérdéseket tegyen fel.
Az ügyfél kötelessége, hogy - az adatokról készített másolat költségét megtérítse.
4.3.2. Az adatok átadása, ha az igénylő az adatokat nem személyesen kívánja megismerni
Ha az ügyfél az adatokat postai úton, illetve elektronikus úton kívánja megismerni, a jegyző, vagy az általa felhatalmazott személy az adatszolgáltatásra előkészített adatokat haladéktalanul továbbítja a kívánt módon.
Postai úton történő adatszolgáltatás esetében, ha az adatszolgáltatás során költségtérítést állapítottak meg, az adatszolgáltatást postai utánvéttel kell teljesíteni. (Az utánvét összege a költségtérítés összegének megfelelő összeg.)
Az elektronikus úton történő adatszolgáltatás teljesítése, - ha az adatszolgáltatásért költségtérítést kell kérni - csak akkor lehetséges, ha az ügyfél nyilatkozott arról, hogy a költségeket vállalja.
5. Az adatszolgáltatást követő eljárás
A jegyző, vagy az általa kijelölt személy az adatszolgáltatást követően visszaadja az adatközlőnek az adatszolgáltatással kapcsolatos valamennyi dokumentumot.
6. Az ügyfél adatainak kezelése
A Polgármesteri Hivatal a 2. számú melléklet szerinti igénybejelentést iktatja, az adatigénylő személyazonosító adatait csak annyiban kezelheti, amennyiben az igény teljesítéséhez, a költségek megfizetéséhez elengedhetetlenül szükséges. Az elengedhetetlenül szükséges személyi adatok körét – nem azonnali betekintés esetén – az információ jellege szerint kell meghatározni. Az iktatást, a nyilvántartást úgy kell megszervezni, hogy az adatszolgáltatást követően az adatigénylő személyes adatai haladéktalanul törölhetőek legyenek. A törlés elvégzéséért a jegyző, vagy az általa kijelölt személy tartozik felelősséggel. (A személyes adatok törlési követelményétől csak törvény rendelkezése alapján lehet eltérni.)
A személyes adatok törlése érdekében a közérdekű adatok igénybejelentés nyomtatványán (lásd 2. sz. melléklet) külön rész szolgál a személyes adatok feltüntetésére. A személyes adatok részt az adatszolgáltatás teljesítését követően el kell választani a nyomtatványtól, és gondoskodni kell a leválasztott rész megsemmisítéséről.
7. Az igények teljesíthetetlensége esetén követendő eljárás
7.1. Az igény teljesítésének megtagadása
Amennyiben a jegyző, vagy az általa kijelölt személy megállapítja, hogy az ügyfél által igényelt adatok nem hozhatók nyilvánosságra, megtagadja az igény teljesítését. Az igény teljesítésének megtagadásáról a jegyző, vagy az általa kijelölt személy az igény benyújtását követő 8 napon belül értesíti az igénylőt.
Az igénylőt - írásban kell tájékoztatni, vagy - elektronikus úton, amennyiben az igénylő elektronikus levelezési címe ismert.
Az igényteljesítés megtagadásáról szóló tájékoztatásban rögzíteni kell: - az igényteljesítés megtagadásának tényét, valamint - a megtagadás indokát.
7.2. Az igények teljesítésének megtagadására vonatkozó tilalmak
Az ügyfél által bejelentett igényt nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy - annak közérthető formában nem lehet eleget tenni. (A közérthető formát a Polgármesteri Hivatalnak kell biztosítania.); - az igénylő nem magyar nyelvű s az igényét anyanyelvén, vagy az általa értett más nyelven fogalmazta meg.
7.3. Az igénylő jogorvoslati lehetősége
A Polgármesteri Hivatal köteles tájékoztatni az ügyfelet arról, hogy ha a közérdekű adatra vonatkozó igényét nem teljesítik, bírósághoz fordulhat. A bírósági perek elkerülése érdekében a Polgármesteri Hivatal az igényteljesítés elutasításakor a megtagadás jogszerűségét és megalapozottságát bizonyítani köteles
A Polgármesteri Hivatalt a bíróság – az igénylő kérelmének helyt adva – határozatában a kért közérdekű adat közlésére kötelezheti.
7.4. Az adatvédelmi biztos értesítése
A jegyző – az adatvédelmi törvény 20. § (9) bekezdése alapján – felelős azért, hogy az adatvédelmi biztost az elutasított igényekről, azok indokairól, évente értesítse.
8. Költségtérítés
A Polgármesteri Hivatal kizárólag a másolat készítéséért állapíthat meg költségtérítést.
A költségtérítés összege legfeljebb a másolat elkészítésével kapcsolatban felmerült költségek mértékéig terjedhet. A költségek összegét az igénylő kérésére előre közölni kell. A költségek összege a Polgármesteri Hivatal önköltség-számítási szabályzata alapján kerül megállapításra. 9. Záró rendelkezések
A szabályzat 2011. április 1. napján lép hatályba.
Barcs, 2011. április 1.
1. számú melléklet
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igényekben a jegyző nevében eljáró személyek
Ügyfélszolgálati ügyintézők Hartmann Henrietta, Király Mónika Önkormányzati és Intézményfelügyeleti Iroda vezető, Aljegyző Közgazdasági Irodavezető Sólyominé Honvári Katalin Jegyzői titkárság Domahidi Teréz
2. számú melléklet
Igénybejelentő lap közérdekű adat megismeréséhez
Az igényelt közérdekű adat meghatározása, leírása: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A közérdekű adat igénylésével kapcsolatos egyéb információk (aláhúzással kell jelezni):
Személyesen, csak az adatok megtekintésével kívánom megismerni
Személyesen, csak az adatok megtekintésével kívánom megismerni, és másolatot kérek
Csak papír formában igénylem és a másolat papír alapú legyen számítógépes adathordozó legyen floppy legyen CD legyen PenDríve legyen Elektronikus levél legyen
A másolatot (papír és számítógépes adathordozó esetén) személyesen kívánom átvenni postai úton kérem.
Észrevételek, feljegyzések az adatközléssel kapcsolatban: Adatkérés időpontja………………………. Adatközlés időpontja……………………… Adat előkészítő megnevezése………………………………….. A felmerült költség összege……………………………………. Elutasítás esetén az elutasítás oka:……………………………………….
A személyes adatokra vonatkozó rész csak addig kezelhető, míg az adatszolgáltatás nem lett teljesítve. Ezt követően az személyes adatokra vonatkozó részt le kell vágni és meg kell semmisíteni. Személyes adatok:
Név:…………………………………………………….
Levelezési cím:…………………………………………
Telefonszám:……………………………………………
E-mail cím:……………………………………………..
| |
|
|
|